Peditel, primul serviciu telefonic de consultaţii medicale de urgenţă pentru copii, a primit finanţare până în 1 ianuarie 2015. După primele două luni de la demararea proiectului, medicii Spitalului de Pediatrie din Cluj se declară multumiţi.
Serviciul telefonic de consultaţii medicale de urgenţă pentru copii, Peditel, implementat la Cluj-Napoca acum două luni, e un succes. Lucru confirmat de reacţia părinţilor şi a medicilor care consideră Peditel un serviciu benefic şi extrem de util pentru toată lumea.
Peditel funcţionează 7 zile din 7, 24 din 24 de ore, la Spitalul de Urgenţă pentru copii din Cluj-Napoca. Printr-un apel la 1791, părintele primeşte sfaturi de la un medic specialist despre cum şi dacă poate să trateze ambulatoriu copilul său pe baza simptomelor prezentate.
Peste 1.000 de apeluri au fost înregistrate până acum, din care 700 au fost recomandări la domiciliu. Asta înseamnă că 700 de părinţi nu au fost nevoiţi să mai bată drumul până la spital şi au primit sfaturi, telefonic, de la un medic specialist, despre cum să îşi trateze copiii. Iniţial, finanţarea Peditel a fost asigurată pentru şase luni, însă proiectul a fost prelungit până la 1 ianuarie 2015.
Un alt proiect medical, Otoscreen, este pe cale să debuteze în aceste zile. Astfel, patru maternităţi din ţară vor fi dotate cu echipamente pentru testarea auditivă la nou-născuţi.
Otoscreenul este un proiect în derulare în care au fost investiţi 30.000 de euro de către aceeaşi fundaţie care a finanţat call-center-ul Peditel. Momentan, medicii achiziţionează echipamentele medicale necesare. În scurt timp, cu ajutorul Otoscreen, în patru maternităţi din ţară se va face screening auditiv. Otoscreeningul va fi implementat în maternităţile din Zalău, Sighetu Marmaţiei, Alba-Iulia şi Bistriţa.